De Nederlandse Loterij heeft wederom een aantal stappen ondernomen om online zichtbaarder te worden. Gelet op de vergrote concurrentie van online casino’s, acht de NLO het nodig om zijn eigen online zichtbaarheid te vergroten. Eén van de manieren waarop dit bedrijf dat doet, is door een meerderheidsbelang te nemen in Lotify. Dit kwam via een persbericht naar buiten. Het is tot op heden niet bekend hoeveel geld er gepaard gaat met deze nieuwe deal. Niet alleen biedt dit belang meer mogelijkheden voor de Nederlandse Loterij op het gebied van online loterijen, maar het heeft tevens de potentie om meer kansen te bieden aan aanbieders die zelf een loterij of winactie op willen zetten.
Waarom kiest de Nederlandse Loterij voor Lotify?
Het is geen verrassing dat de Nederlandse Loterij een meerderheidsbelang neemt in Lotify. Immers was er in 2019 al de pilot die gebruik maakte van de software van Lotify. Een nauwere samenwerking zat er dan ook al aan te komen. Zowel de CEO van de Nederlandse Loterij als de CEO van Lotify is blij met deze deal. Niels Onkenhout, CEO van de Nederlandse Loterij, ziet vooral goede doelen en sportclubs er op vooruit gaan dankzij deze deal. Het moet voor derde partijen nu eenvoudiger worden om zelf loterijen en winacties op te zetten. Nu zijn er ook online meer mogelijkheden dan ooit. Wij zijn benieuwd om welke manier deze deal zich zal gaan manifesteren.
Gepubliceerd op in Nieuws.